magazin
Mától látható a mozikban a Saul fia, Nemes Jeles László első nagyjátékfilmje, amely jövőre az Oscar-díjért folyó versenyben a „legjobb idegennyelvű…
továbbhír
Nemes Jeles László első filmje, a Saul fia elnyerte a Nemzetközi Filmkritikusok Szövetségének (FIPRESCI) díját a 68. cannes-i filmfesztiválon,…
továbbhír
Legutóbbi közgyűlésén többek között arról is szavazott a Magyar Filmakadémia, hogy második alkalommal 2016 februárjában rendezik meg a rendezvényt.…
továbbmagazin
Paolo Sorrentino Youth című filmje megosztotta a Cannes-i közönséget, a rövidfilmes versenyprogramról viszont méltatlanul kevés szó esik. A vörös…
továbbmagazin
Félidőnél jár a cannes-i filmfesztivál, de még mindig a Saul fiát emlegeti mindenki. A vetítések közti bábeli zűrzavarban lépten-nyomon a Saul és a…
továbbhír
Az egyik legjelentősebb amerikai forgalmazó, a Sony Pictures Classics megvette Nemes Jeles László Saul fia című filmjének észak-amerikai…
továbbmagazin
A szakma és a közönség is a cannes-i fesztivál első igazi revelációjaként értékelte Nemes Jeles László Saul fia című alkotását. Röhrig Gézával, a…
továbbhír
Emmanuelle Bercot francia rendezőnő Fel a fejjel című filmjének díszbemutatójával szerda este hivatalosan kezdetét vette a 68. cannes-i…
továbbhír
Hogyan forgassunk nagyjátékfilmet a rövidfilmek után? Erről és Cannes-ról szól a Daazo rövidfilmes magazinja. A Daazo kisfilmes honlap gondozásában…
továbbhír
"Modern ikonként, szabad nőként, merész színésznőként Ingrid Bergman egyszerre volt hollywoodi sztár és a neorealizmus alakja, szenvedélyeinek…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéEgyszer egy népszámláló ki akart kérdezni. A máját ettem meg szép nagy szemű babbal, és jó Chiantit ittam rá.
Dr. Hannibal Lecter / A bárányok hallgatnak